שירות קידום אורגני + אתר במבצע קורונה
Edit
נסו אותנו
יצירת קשר

מאז 2007 מובילה ג'נסיס תפיסה חדשה הנוגעת לפוטנציאל העצום הגלום במיתוג. בתפיסה זו נישבו עסקים רבים שהבינו שכל עסק או רעיון, זקוק למעטפת מיתוג שלמה ואיכותית, הנוצרת בלוח זמנים מהיר ואשר משיגה תוצאות מוכחות.

פרסום בטיקטוק: ממצבת את עצמה אט אט כמכרה זהב שיווקי

אפליקציית טיקטוק יצאה לאוויר העולם ב-2017 וכבשה בסערה את ליבותיהם של מיליוני צעירים וצעירות בתוך שנים ספורות. עם 800 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, טיקטוק ממצבת את עצמה אט אט כמכרה זהב שיווקי. טיקטוק הייתה האפליקציה עם מספר ההורדות הרב ביותר בינואר 2020, ונכון לעכשיו, טיקטוק גדולה יותר מרשתות ואתרים פופולריים כמו טוויטר ופינטרסט.

ג'נסיס מדיה

5/5

הדבר הויראלי הבא

גם אם אתם אינכם משתמשים באפליקציה, כנראה ששמעתם עליה כבר. הלוגו של טיקטוק מופיע בסרטונים ויראליים המתפרסמים ברחבי הרשתות החברתיות כולל רשתות עצומות כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם. טיקטוק היא לא אופנה חולפת- היא פה כדי להישאר. מי שלא מתאים את עצמו למציאות החדשה- יישאר מאחור.

עם מעט חזון והרבה מאוד יצירתיות אפשר להפוך את המותג שלכם לדבר הויראלי הבא בקרב קבוצת הגיל הצעיר. אם אסטרטגיית השיווק שלכם אינה כוללת עדיין פרסום בטיקטוק- ייתכן ואתם מפספסים גישה קלה אל המון לקוחות פוטנציאליים במאמץ ומחיר נמוכים באופן משמעותי בהשוואה לפלטפורמות אחרות.

לפרטים נוספים על פרסום בטיקטוק, קראו את מדריך השיווק המלא לפרסום בטיקטוק.

01

מה זה טיקטוק?

טיקטוק היא אפליקציה חברתית לשיתוף סרטונים. היא מעודדת את המשתמשים שלה להעלות סרטונים קצרים של בין 15-60 שניות אל הרשת החברתית. הסרטונים נערכים באמצעות תוכנת העריכה של האפליקציה ומצולמים לרוב באמצעות טלפון נייד פשוט.

ניתן למצוא באפליקציה מגוון רחב מאוד של סרטונים. אם בגלגוליה הקודמים האפליקציה שימשה בעיקר לשיתוף סרטוני ליפ-סינק, בימינו ניתן למצוא קומיקאים שמעלים בדיחות קצרות, גולשי סקייטבורד המציגים את כישוריהם, רקדנים, קוסמים, חובבי אופנה ומאפרות. כולם מנצלים את ההזדמנות לשתף סרטונים המדגימים את הכישרון שלהם.

02

מי משתמש בטיקטוק?

אפליקצית טיקטוק מכוונת בעיקר לקהל יעד צעיר (13-24). כ-66% מהמשתמשים בטיקטוק הם מתחת לגיל 30 ו-41% מהם הם בין הגילאים 16-24.

לאחר שהורים פתחו עמודי פייסבוק כדי לעקוב אחר ילדיהם ופייסבוק הפכה באופן רשמי ל"זקנה", משתמשים עברו לאינסטגרם הצעירה ומשם לסנאפצ'אט ואז לטיקטוק. בני נוער וצעירים תמיד מחפשים אפליקציה חדשה שבה הם יכולים להשתתף בלי שהורים/ מורים יוכלו להשגיח עליהם- ואנחנו כמפרסמים צריכים לדעת לתפוס את הטרנד בשיא כוחו.

עם זאת, חשוב להדגיש שהגיל הממוצע של משתמשים בטיקטוק נמצא במגמת עלייה. טרנד זה מצביע על תהליך דומה שעבר גם על פייסבוק ואינסטגרם, שהיו גם הן פופולריות בעיקר בקרב בני הגילאים הצעירים בתחילה. הגיל הממוצע באפליקציות בד"כ עולה יחד עם ההתבגרות הטבעית של משתמשים שנשארים נאמנים לאפליקציה.

03

איך הופכים לפופולריים בטיקטוק?

באמצעות טלפון עם מצלמה, הרבה יצירתיות והכי חשוב- גם בלי תקציב פרסום או ציוד צילום משוכלל- כל משתמש מכל מקום בעולם יכול להפוך לכוכב טיקטוק פופולרי.

באמצעות העלאת סרטונים כיפיים ומצחיקים, יוצרי תוכן יכולים לצבור המוני עוקבים ומעריצים שצופים בכל סרטון שהם מעלים ומנסים לחקות ולהשתתף בטרנדים שהם התחילו. גם יוצרים אנונימיים יכולים להפוך לפופולריים מהר מאוד באמצעות שימוש בהאשטאג רלוונטי, הצטרפות לטרנד הסוחף האחרון או באמצעות יצירת סרטון שאנשים נהנים לצפות בו ולשתף אותו.

מבנה האפליקציה שונה מטוויטר, פייסבוק או יוטיוב ומאפשר לכל יוצר הזדמנות להצליח. דף ה"גלה עוד" בטיקטוק מאפשר לסרטונים פופולריים להגיע לעיניים צופות רבות.

כמובן, לא לכל משתמשי טיקטוק יש את הביטחון, הזמן או הכישורים ליצור סרטונים. כמו שרבים מהצופים ביוטיוב הם צופים פאסיביים ולא יוצרים, כך גם מרבית משתמשי האפליקציה.

שיטות פרסום בטיקטוק

ישנן כמה דרכים עיקריות בהן אפשר לשווק בטיקטוק.

 

  • יצירת ערוץ משלכם והעלאת תוכן מקורי (מאמץ גבוה, השקעה לטווח ארוך)
  • עידוד משתמשים לייצר תוכן שמפרסם אתכם (מאמץ בינוני, החזר השקעה גבוה)
  • פרסום באמצעות משפיענים (מאמץ נמוך, תוצאות מיידיות)
  • אתגרי האשטאג (מאמץ גבוה, החזר השקעה גבוה)
  • פרסום בתשלום. חברת ג'נסיס היא בין הראשונות בארץ עם הסכם לשיווק ממוקד בישראל בטיקטוק (מאמץ נמוך, החזר השקעה גבוה)
  • שילוב שיטות ליצירת קמפיין שיווק מוצלח (מאמץ גבוה, השקעה כספית משמעותית, החזר השקעה עצום)

העלאת תוכן מקורי

יצירת תוכן ויראלי ומעניין זו המומחיות שלנו! יצירת תוכן חמוד זו האסטרטגיה השיווקית המנצחת בטיקטוק. עם זאת, בניית מותג בטיקטוק לוקחת הרבה זמן ויצירתיות. פריצה של מותג חדש לטיקטוק מצריכה השקעת משאבים רבים ביצירת סרטונים מגניבים, פופולריים ואהובים. 

 

הדרך הקלה והיעילה ביותר להבטיח כי התוכן המקורי שלכם יהיה ויראלי היא לצלול לתרבות הטרנד. אנו נשתמש בכלי הניתוח האינטרנטי שלנו כדי לעקוב אחר תגיות האשטאג פופולריות בישראל ומגמות צפייה, ואז ניצור גרסה משלנו למם הויראלי התורני, תוך פרסום העסק/ מוצר שלכם. סרטונים אלה יהיו קלילים, מצחיקים ואפילו מטופשים מעט כדי לעודד משתמשים לשתף את הסרטון.

 

דרך פשוטה אחרת ליצור תוכן פופולרי היא להציע הוראות, טיפים וטריקים או סודות פנים מהתעשייה שלכם. מוכרים איפור? נעשה סרטון לפני/ אחרי עם המוצרים שלכם בפרונט. בעלים של מאפייה? נוכל להכין סרטון קצרצר ומגרה של הכנת אחת מהעוגות הפופולריות שלכם. ניתן לשלב מוסיקה קצבית ברקע ולעודד משתמשים להעלות חיקויים עם האשטאג רלוונטי כדי להפוך את הסרטון שלכם לויראלי.

 

זכרו: המפתח לפרסום בטיקטוק באמצעות תוכן מקורי הוא ליצור סרטון ויראלי וקליל שכדרך אגב מקדם את המוצרים או המותג שלכם. הצלחה נמדדת באמצעות כמות עוקבים, צופים, שיתופים, פופולריות של האשטאג וזיהוי מותג (Brand recognition). לכן, חשוב לשים דגש על יצירת סרטונים ויראלים, משעשעים, ומגניבים.

יצירת תוכן על ידי משתמשים

בעלי עסקים עם חזון ויצירתיות יכולים לנצל את הזמן הפנוי והאנרגיות האינסופיות של מליוני המשתמשים הצעירים של טיקטוק על מנת לייצר פרסום אפקטיבי באמצעות עידוד המשתמשים להעלות תוכן. משתמשים אלה רוצים יותר מהכל להיות ויראלים ומוצלחים בטיקטוק- ולכם נותר רק לחשוב על רעיון לטרנד שיסחוף את כל בני הנוער והצעירים המשתמשים באפליקציה ויפרסם אתכם תוך כדי. 

 

הדור הצעיר לא ממש אוהב פרסומות שהאפליקציה מכריחה אותם לראות. לעומת זאת, כאשר הם מקבלים הזדמנות להיות אקטיבים, ליצור חומרים ולראות את מספר הצפיות בסרטון שלהם נוסק- הם נכנסים לזה בכל הכח! זו הסיבה שעידוד משתמשים לייצר תוכן זו שיטת פרסום כל כך אפקטיבית. ניתן להתחיל את הטרנד באמצעות שימוש בערוץ טיקטוק של המותג או לחלופין לעבוד עם משפיענים כדי לעודד את העוקבים ליצור תוכן ויראלי שכדרך אגב מפרסם את המותג/ מוצרים שלכם.

 

היופי של השיטה הזאת היא שיש לכם צבא קטן של נערים ונערות שישמחו לא רק לפרסם אתכם בחינם אלא גם לעבוד קשה כדי לדאוג שהחשיפה לפרסום תהיה גבוהה. אפשר לאתגר אותם לעשות יצירות עם המוצרים שלכם, לצלם את עצמם במסעדה או בחנות שלכם, או להתחיל אתגרים ויראלים הכוללים את המוצרים שלכם.

 

כאשר מצליחים למצוא דרך לגרום ללקוחות לרצות לשתף סרטונים של עצמם משתמשים במוצרים שלכם, זהו המתכון להצלחה מסחררת.

שיווק באמצעות משפיענים 

כלל הזהב של שיווק משפיענים: איכות שווה יותר מכמות.

 

שיווק משפיענים משתמש בפופולריות של כוכבי טיקטוק מסוימים כדי לקבל חשיפה נרחבת למוצר/ האשטאג שלכם. כאשר אנו משתמשים בשיווק משפיענים, אנו לא בהכרח פונים למשפיענים עם חשבונות הטיקטוק הפופולריים ביותר אלא מחפשים את אלה שפונים לקהל היעד של המותג (המשפיענים הגדולים יקרים להפליא וחבל על בזבוז הכסף והמאמץ אם חלק גדול מקהל היעד שלהם אינו רלוונטי).

 

בתהליך השיווק בג'נסיס אנו נעשה מחקר עומק של משפיענים כדי לבדוק מי מפרסם סרטונים פופולריים בנישה של העסק שלכם. הסרטונים של המשפיענים יכולים להיות קשורים לתעשייה, למוצרים ולשירותים שהעסק שלכם מציע, או שקהל העוקבים שלהם מגיע מחתך אוכלוסייה רלוונטי.

 

חשוב להשאיר למשפיענים את החופש לבחור איזה תוכן הם מעוניינים להעלות וכיצד לצלם אותו. משפיענים יודעים טוב מכולם מה העוקבים שלהם אוהבים, ועליכם לסמוך עליהם מספיק ולאפשר להם להפיק את הסרטונים שלהם בדרך שלהם – גם אם היא נראית חובבנית בעיניכם. משתמשי טיקטוק מעוניינים במקוריות ובכיף, ולא באיכות הסרטונים.

 

לעתים קרובות כל מה שמותג צריך לעשות הוא לעודד את המשפיענים לעשות קטעי וידאו המתארים אותם לובשים או משתמשים במוצר של נותן החסות. אולם לפעמים נדרשת חשיבה מעמיקה יותר ליצירת אתגר, טרנד או האשטאג לפרסום המוצר שלכם.

שימוש באתגרים והאשטאגים

אתגרים הם חלק חיוני מתרבות הקהילה של טיקטוק. המשתמשים של טיקטוק אוהבים להתמודד עם אתגר ולהעלות סרטונים בהתאם. אתגרים אלה מקבלים האשטאג על מנת להפוך אותם לזכורים וקלים לחיפוש.

בדומה לפלטפורמות כמו אינסטגרם, להשטאג יש תפקיד משמעותי גם בטיקטוק. האשטגים הדרך העיקרית בה משתמשים משתפים ומוצאים תוכן של יוצרים שהם אינם עוקבים אחריהם. בנוסף, האשטאגים מסייעים בבניית קהילות.

באמצעות האשטאגים, יוצרי תוכן ומשווקים יכולים לדעת מהם הטרנדים הפופולריים באפליקציה, ולהצטרף אליהם. אתגרי האשטאג הם אחת הדרכים האפקטיביות לעשות פרסום בטיקטוק. עם זאת, אתגרי האשטאג הם ייחודיים לטיקטוק, ולא ניתן להעתיק את אותה אסטרטגיה לפלטפורמת פרסום אחרת.

הרעיון הכללי של אתגרי ההאשטאג הוא לבקש ממשתמשים ליצור סרטונים המועילים למוניטין שלכם תוך הצבת אתגר למשתמשים נוספים לחקות את הסרטון בצורה טובה/ מקורית/ מגניבה יותר. באמצעות תכנון קפדני ורעיון נכון, לאתגרים הללו יש פוטנציאל עצום לעבור לויראלים ולספק לכם חשיפה נרחבת. הם מעודדים מעורבות של הקהל ומאפשרים לכם לצמצם את הזמן והכסף שאתם צריכים להשקיע ביצירת תוכן מקורי.

 

אתגרי האשטאג הם מן הדרכים המשמעותיות בהן מותגים יכולים להשתמש בטיקטוק לצורך שיווק מוצר או מותג. כמה מאתגרי ההאשטאג המוצלחים ביותר עד כה הניבו כמה מיליארדי צפיות.

איך הופכים אתגר האשטאג לויראלי?

אף על פי שכל אחד יכול ליצור אתגר האשטאג, הסיכויים שאחרים יצטרפו והאתגר יהפוך לויראלי הם די נמוכים ללא תכנון והשקעת משאבים נכונה. אתגר האשטאג צריך להיות בעל מטרה ברורה, אסטרטגיית פריצה ופרסום וחשוב מכל- להיות משעשע, כיפי ומעורר עניין. ניתן להשתמש בפרסום ממומן או במשפיענים כדי להבטיח שהאתגר יתפשט במהירות ברשת החברתית.

 

השתתפות באתגרי האשטאג היא קלה להפליא עבור יוצרי תוכן, מכיוון שהיא לא דורשת מהם יותר מכמה קליקים. קלות ההשתתפות הזו מהווה יתרון עצום עבור המותגים. אתגרי האשטאג גורמים למעורבות משתמש עצומה מפני שמשתמשים יכולים לפרש אתגרים בדרכם שלהם ולהנות מתהליך היצירה ומהחשיפה שהם זוכים לה בעקבות העלאת סרטון מוצלח.

 

אמנם ישנם כמה סרטוני היכרות המנחים את המשתמשים כיצד לבצע את האתגר, אך למעשה אין נכון או לא נכון. 

ניתן להצטרף לאתגר קיים, או להעלות רעיונות לאתגר חדש לחלוטין. המגוון העצום והיצירתיות של המשתמשים הם שהופכים את טיקטוק לאפליקציה מוצלחת כל כך.

TikTok At Genesis

כך טיקטוק מתאר את כוחם של אתגרי האשטאג ממותגים:

"אתגר ההאשטאג הממותג מתייחס לתשוקה של המשתמשים ליצירה ולביטוי בכך שהוא מזמין אותם להצטרף לתנועה קולקטיבית… אתגר ההאשטאג הממותג הוא דרך מהנה וקלה למותגים לשתף פעולה ולהשתלב באופן חלק בתוך קהילת טיקטוק".

 

על פי המספרים האחרונים שסופקה על ידי טיקטוק, למעלה מ-50% מהיוצרים השתתפו לפחות באתגר האשטאג אחד. ו-35% מדווחים על השתתפות על בסיס קבוע.

חשוב להציב יעדים קונקרטיים למדידת הצלחת הקמפיין. לדוגמא, אם המטרה היא ליצור מודעות למוצר חדש הצלחה תימדד באמצעות מספר צפיות. אולם אם המטרה היא להגביר מכירות או למצוא לקוחות חדשים, מדידת הצלחה תיעשה באמצעות מכירות אונליין מהאפליקציה או כמות קליקים. כאשר יוזמים קמפיין עם מטרה ברורה, קל יותר לבדוק אם הקמפיין היה מוצלח ואם לא, לזהות חולשות עיקריות.

חברת ג'נסיס היא אחת מחברות הפרסום הראשונות בארץ שהגיעו להסכם שיווק ממומן עם טיקטוק המאפשר להם לטרגט קהל יעד ישראלי בפרסומות ממומנות. פרסומות אלה פועלות בדומה לפרסום ממומן ביוטיוב: סרטון קצר שלכם מתנגן לפני סרטונים אורגניים של האפליקציה. ניתן להוסיף לינקים להשארת פרטים או מס' טלפון/ כתובת אתר ליצירת קשר. 

 

פרסום ממומן מאפשר לכם להציב יעדים ללידים/ מכירות ולכמת את עלויות פר קליק. זהו פרסום ממוקד ואפקטיבי הרבה יותר מפרסום באמצעות סרטונים ויראלים.

 

אפליקציית טיקטוק היא אפליקציה צעירה מאוד ולכן, למרות הפופולריות האדירה שלה, פרסום ממומן באפליקציה עולה הרבה פחות מפרסום מקביל ביוטיוב או בגוגל. המחיר הנמוך של הפרסום הממומן בטיקטוק מאפשר לעסקים קטנים להנות מפרסום נרחב באפליקציה, בהשקעה מתאימה לכל כיס.

 

הקמפיינים שהרצנו בטיקטוק מוכיחים שפרסון ממומן זו אחת מהשיטות האפקטיביות ביותר בפרסום ובהשגת מכירות. עלויות החשיפה והשגת לידים/ מכירות הן משתלמות מאוד ומאפשרות לכם לפרוץ אל קהל יעד חדש שקשה למצוא בפלטפורמות אחרות.

לכל שיטת פרסום בטיקטוק יש יתרונות וחסרונות, אולם אין ספק שהדרך הטובה ביותר להצליח בפרסום בטיקטוק הוא לשלב מספר שיטות שיווק בקמפיין משולב.

 

כאשר אנו משלבים שיטות פרסום, אנו בעצם משתמשים בכל אפיקי הפרסום על מנת ליצור קמפיין בעל השפעה חזקה על קהל היעד שלנו. אנו נייצר אתגר האשטאג, נשלם למשפיענים, נוסיף פרסום ממומן ונדאג להיות עם היד על הדופק לכל אורך חיי הקמפיין.



מסעדת צ'יפוטלה היא מסעדה מקסיקנית פופולרית בארה"ב. למסעדה היסטוריה של שימוש בטיקטוק לקידום המותג שלהם.

בשנת 2019, לקראת חג ליל כל הקדושים (הלוואין), צ'יפוטלה יצאה בקמפיין טיקטוק במטרה לעודד לקוחות להגיע מחופשים אל המסעדות שלהם ולהנות מבוריטו חינם. 

 

האתגר, תחת ההאשטאג Boorito#, התחיל כאשר כמה משפיענים העלו סרטונים קצרים של עצמם עושים טרנספורמציה לתחפושת מפחידה, כאשר בסוף הסרטון הם אכלו בוריטו, עם מוסיקה מגניבה ברקע. צ'יפוטלה יצאה בהבטחה שתעניק צ'יפוטלה בחינם לשנה שלמה לחמשת האנשים שיצליחו לגרוף את מספר הצפיות הגבוה ביותר תוך שימוש בהאשטאג הרלוונטי. במקביל, חברת צ'יפוטלה השתמשה בקידום ממומן כדי לדאוג שההשטאג נשאר פופולרי.

 

הקמפיין נסמך על שימוש בארבעה עמודי תווך מרכזיים של פרסום בטיקטוק:

  1. שימוש במשפיענים,
  2. עידוד יצירת תוכן ע"י משתמשים,
  3. שימוש באתגרי האשטאג,
  4. פרסום ממומן.

 

ההצלחה היתה מיידית. המוני צעירים וצעירות העלו סרטונים ויראליים שלהם אוכלים בוריטו בתחפושת ועודדו אחרים להעלות גם הם סרטונים. האשטאג Boorito# הפך לפופולרי עם למעלה מ-3.9 מיליארד(!!) צפיות. מספר זה גדול משמעותית ממספר הצפיות שהם היו יכולים להשיג בפלטפורמות מקבילות כמו יוטיוב או פייסבוק באותה השקעה.

אנו מתחייבים לעשות הכל, אבל הכל! כדי שהמוצר או השירות יהפוך למותג מנצח.